Jak zostać copywriterem

Każdy powinien znaleźć jakiś pomysł na siebie, zawód, który będzie wykonywał z przyjemnością i oczywiście pełną satysfakcją. Najlepiej, aby taką pracę można było wykonywać w domu, nie ruszając się sprzed komputera i z wygodnego, ulubionego fotela. Pierwsze, co w takim przypadku przychodzi na myśl, to copywriter i zarabianie na pisaniu różnego rodzaju tekstów.

Z pozoru może się wydawać, że jest to bardzo proste, wystarczy jedynie posiedzieć trochę przed laptopem, postukać w klawiaturę i pieniądze szybko wpadną na konto. Niestety, takie podejście najczęściej kończy się rozczarowaniem, a brak zamówień ze strony klientów szybko prowadzi do zniechęcenia. Jednak zanim to nastąpi, warto sobie zdać sprawę z tego, że copywriting może stać się dochodowym zajęciem, jeśli podejdzie się do niego profesjonalnie.

Profesjonalny copywriting – teksty na zamówienie – sprawdź więcej na stronie

Najważniejszą sprawą jest analiza, czy naprawdę nadajemy się do tego zawodu. Nie da się ukryć, że wymaga on tzw. lekkiego pióra, łatwości przelewania słów na papier, znaczy się ekran komputera, a tę cechę niestety nie każdy posiada. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że nie jest to praca dla osób, które nie lubią słowa pisanego i czytanie nie jest ich ulubioną formą spędzania wolnego czasu. Każdy profesjonalny copywriter musi na co dzień obcować z książkami, bo właśnie one dają podstawową wiedzę i umiejętności pisania. Kolejną rzeczą, jaką trzeba będzie opanować, to umiejętność szybkiego wyszukiwania informacji przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych źródeł. Najczęściej korzysta się oczywiście z internetu, a Google traktuje niemal jak członka rodziny, jednak wiarygodność wielu informacji zamieszczonych w sieci niejednokrotnie bywa co najmniej dyskusyjna. Kiedy więc trzeba stworzyć naprawdę wartościowy artykuł, to bez wizyty w czytelni czy bibliotece raczej się nie obędzie. Copywriting wymaga też doskonałej znajomości języka polskiego, co pozwala wyeliminować każde znalezione w tekstach błędy. Mogą się one przytrafić, ale taki tekst natychmiast traci na wartości, podobnie jak opinia copywritera, dlatego każdy, kto często robi błędy ortograficzne czy stylistyczne, raczej nie nadaje się do tego zawodu.

Umiejętności to jedno, ale równie ważne jest właściwe podejście, a przede wszystkim sumienność, duża samodzielność, kreatywność oraz odpowiedzialność. Copywriting to najczęściej praca pod dużą presją czasu, gdy klient oczekuje na zamówione teksty, które zawsze muszą być oddane w wyznaczonym terminie. Do każdego należy podchodzić indywidualnie, niezależnie od jego tematyki, nie zawsze interesującej. Każdy tekst musi być wręcz arcydziełem, dopieszczonym do ostatniej kropki, choćby pisało się na najbardziej banalne tematy. To właśnie świadczy o klasie i umiejętnościach autora, pozwala korzystnie wyróżnić się wśród tysięcy innych piszących i przyciągnąć do siebie klientów. Z czasem przybędzie ich coraz więcej, a początkowe pisanie najprostszych tekstów reklamowych czy pozycjonujących, zamieni się w pasjonującą pracę, z której przy odrobinie cierpliwości i samozaparcia nawet będzie można się utrzymać.